merelaarns.reismee.nl

Tagbo falls

Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker en kon daarna ook echt niet meer slapen. Nadat ik twee afleveringen van een serie had gekeken ging ik toch maar me bed uit. Tijdens mijn ontbijt kon ik genieten van het leven op de “compound”. Kinderen waren een verstopspelletje aan het spelen, katten probeerde voor de zoveelste keer een duif te vangen en de geiten stonden op hun achterpoten om de blaadjes uit de bomen te eten. Daarnaast komen er natuurlijk altijd mensen voorbij lopen met emmers/schalen op hun hoofd.

Nadat ik de was had gedaan gingen we opzoek naar een taxi die ons naar de Tagbo falls wilde brengen. We gingen met 5 personen en dat past net in Ă©Ă©n taxi. Het is ongeveer een uur rijden vanaf Kpando.

Samen met een gids gingen we op stap. Hij begon al meteen te vertellen over een slang en een witte rat. Hij trok een metalenplaat weg en de slang lag in een gat opgerold. De gids pakte de slang op en legde hem in z’n nek. De meeste van ons deden meteen een paar stappen achteruit. 3 van ons hebben hem uiteindelijk in onze nek gehad. Het is heel moeilijk uitteleggen maar de slang voelt koud, zacht en een beetje vettig aan.

Tijdens de wandeling naar de waterval vertelde de gids geregeld dingen over de cultuur en natuur. Hij heeft ook Ghanese dansen laten zien en aan ons geleerd. Ook heeft hij ons verschillende vruchten laten proeven; ster vrucht (zuur), cactus tomaat (heel zoet, alles wat je daarna drinkt/eet is ook zoet) en een cacao vrucht (om de cacaoboon zit gel en dat smaakt zoet/zuur).

Als je bij de waterval (60 meter hoog) komt dan vergeet je dat je vermoeid bent van het lopen want het is zo mooi en indrukwekkend! We mochten zwemmen in het meertje onderaan de waterval en we hebben ook onder de waterval gezeten. Het water zelf was enorm koud maar als je er eenmaal doorheen bent dan gaat het wel. Na het zwemmen hebben we nog op het “strand” tegenover de waterval gezeten. Het viel me op dat je soms een koude windstroom hebt met waternevel en soms heb je een warme windstroom. Heerlijk om naar het geluid van de waterval te luisteren en te kijken naar alle mooie bomen en planten.

Ik heb het echt heel leuk gevonden om naar de waterval te gaan maar ben nu best moe. Morgen gaat de wekker weer om 4.30 uur dus we zullen het vanavond maar niet te laat maken.

Reacties

Reacties

Tonneke

dank je wel.
je hebt ons weer mee genomen, zo moe, en toch nog even de tijd nemen.
wel te rusten!
en, lieve groetjes

Heleen

Klinkt als een superleuke dag! Heerlijk dat frisse water in die stoffige warmte lijkt mij.

Roosmarijn

Leuke dag zo te horen!
Kriebelende slag, waterval mooi!
Fijne dag vandaag.
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change