merelaarns.reismee.nl

“I’m coming”

Afgelopen week zijn wij nog behoorlijk druk geweest met alle afrondingen van de projecten en ons schoolwerk maar ik kan nu wel zeggen dat ik alles af heb. Met dit heerlijke gevoel ging ik het weekend in. En het eerste wat ik vandaag heb gedaan is me koffer gepakt. Nou is dat niet het leukste wat je kunt doen in je weekend maar het voelt toch fijn om al een groot deel in je koffer te hebben.

Vanmiddag ga ik nog een keer de wondzorg doen en verder doe ik het lekker rustig aan. Morgen gaan we naar Ho om een dagje te zwemmen en daar heb ik wel heel veel zin in.

En dan is het maandag… Na de lunch zal ik vertrekken naar Accra en om 22.10 uur (Ghanese tijd) zal mijn vliegtuig vertrekken. Ik zie er best tegen op om alleen met al mijn spullen door Accra te moeten. Ook omdat je weet dat je op het drukste punt (trortro station) de tro uit moet. En dan willen alle taxi chauffeurs jou spullen wel dragen maar omdat het daar zo druk is heb je het gevoel dat je spullen ervandoor gaan. Maar dat zal wel goed komen. Ik zal het gaan meemaken.

De titel van mijn blog heeft eigenlijk een dubbele betekenis. Want vaak als je met een Ghanees in gesprek bent en ze zeggen “I’m coming” dan bedoelen ze dat ze gaan en “later” weer terug komen. Soms is “later” 10 minuten en soms is dat 2 uur. Dus voor hier betekend het dat ik ga en voor jullie thuis betekend het dat ik kom.

Het is eigenlijk heel raar om nu weer naar huis te gaan want ik heb hier een leven opgebouwd wat ik eigenlijk weer ga achterlaten. Ook is er nu een hele leuke groep vrijwilligers die nog een aantal weken blijven en juist nu moet ik gaan. Daarnaast mis ik echt net (op een paar uur na) de laatste First aid les voor de kinderen. Maar ik weet wel dat als ik aankom op Schiphol dat er een aantal familieleden op mij staan te wachten en daar kijk ik heel erg naar uit!

Reacties

Reacties

Tonneke

dag Merel.
tja, met gemengde gevoelens ne koffer pakken.
maar ik weet zeker dat je in het vliegtuig de herinneringen kunt gaan koesteren, apstrots zijn op jezelf, en idd je kunt verheugen op een warm welkom.
liefs
Tonneke

Heleen

Tja, het is een goed teken dat het zo dubbel voelt en met enige weemoed afscheid gaat nemen. Toen je het besluit nam dat je graag naar Afrika wilde was je erg overtuigd dat je dit heel graag wilde, vlak voor jouw vertrek werd het ineens heel spannend voor je, ja want zal het zo zijn als je je voorstelt, het kan ook erg tegen vallen in zo.n andere wereld. Je moet het heel lang zonder ons doen en al je vrienden missen. Nu weet je dat je dat ook kan, hebt veel geleerd, veel meer dan in een Nederlandse stage. Je staande weten te houden in een andere wereld en daar veel bijzondere mensen ontmoet. Zo kan het leven ook waardevol zijn, het gaat niet om luxe.
Ondertussen heeft de zon Nederland wat opgewarmd voor jou dus kom maar.

Nienke Aalbers

Goede reis terug naar Nederland. En wel thuis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change